• 5 dec. 2012

Simptome: Coxartroza are un debut insidios. Durerea are iniţial caracter mecanic, iar apoi devine invalidantă. Initial apare o jena la nivelul articulatiei soldului,perceputa in regiunea inghinala. Trebuie diferentiata fata de durerea ce apare in afectiunile coloanei lombare (sciatalgia-durere pe traectul n. sciatic in partea posterioara a fesei si coapsei). Durerea este perceputa dimineata sau dupa o perioada de repaus,si dispare odata cu mobilizarea soldului. Ulterior durerea apare din ce in ce mai frecvent,atat in dinamica cat si in repaus.
Alte simptome: cracmente la mobilizarea articulaţiei, reducerea mobilităţii articulare, reducerea extensiei, a rotaţiei interne, abducţiei, poziţie vicioasa (flexie, adducţie, rotaţie externă), semnul Patrik (pacientul nu poate duce maleola externa a piciorului afectat de-a lungul marginii anterioare a tibiei opuse), semnul pantofului Duvernay (încălţare pe la spate,prin flexia gambei pe coapsa), diferenţa de lungime a membrelor.

c1a c8

1 1 vote

mariana-1238

am fost diagnosticata cu coxartroza la genunchiul sting am facut o infiltratie si a trecut acum iar este umflat desi iau tratament cu dona , movalis si gabaran nu ma doare dar este umflat este normal sa fie umflat?